maandag, maart 14, 2005

MOBIELE TELEFONIE



Op een ochtend na een verschrikkelijke ziekbed weer een stukje hardlopen. Vrij van zorgen en kwetsuren edoch met een lichte kuch en een gevuld mobiel telefoontoestel met aan mijn zijde een bruine duitschen pinscher in de licht krakende vrieskou met een fijn zonnetje en een dito humeur. Kom ik grdbrvsjddmme terug ben ik dat ding kwijt !!!! Niet die hond maar die telefooooon ! Ik ben toen het volledige traject over het strand weer helemaal teruggerend cq gewandeld, maar vond hem nergens meer. Wel waren er met het mooie weer van die dag opvallend veel wandelaars en af en toe heb ik wat mensen aangehouden en gevraagd waar ze mijn mobiel hebben gelaten, maar niemand deed zijn mond open.

Maar niet zo heel erg getreurd. Ik vond het sowieso een dubieus geval. Het enige wat je er namelijk mee kon was bellen en ik heb diezelfde dag met onze huistelefoon met luide en vaste stem het nummer geblokkeerd en volgens mijn contract met Vodafone kon ik pas 22 maart weer voor een vervangend toestel in aanmerking komen zonder de volle mep te hoeven betalen. Geweldig, ik werd er vrolijk van, want zo af en toe in tijden van stress en andere ongemakken is het best wel eens rustig om niet de hele godganse dag bereikbaar te zijn. Nou heb ik sowieso geen vrienden en werd ik toch al haast niet gebeld, dus zo erg was het allemaal niet !

Totdat ineens op een avond aan het begin van een maartse bui een man met een zwaar slavisch accent a la Martien Simek mij belde met de vraag oef iek maai televoon zoms kwait was, want maai zoon heb die gevonden ! Ik had een gat in de lucht moeten springen van blijdschap natuurlijk, maar daar ging mijn voorgenomen telefoon met mp3lader, op afstand bedienbare camera met g.p.s., internetaansluiting en kabel.

Het toestelletje had schijnbaar ongeveer zes dagen in de sneeuw op het autostrand van oostvoorne gelegen en nog deed dat kreng het na een keer op de oplader.
Ik ben het ding afgelopen week met een doosje bonbons weer op gaan halen en hij werkt inmiddels weer. Eens kijken waar ik het ding nu weer kwijt kan raken, want als ik eenmaal wat in mijn hoofd heb.

www.edart.nl

Geen opmerkingen: