dinsdag, mei 17, 2011


Misco Nederland / HP NEDERLAND

VANG HET LICHT, OVERWIN HET DONKER
KOOP VOOR 30 APRIL EEN HP DESIGNJET Z3200 PHOTOPRINTER EN ONTVANG 25% KORTING.
AL VANAF SLECHTS € 2599,00 **

** Informeer bij uw HP reseller naar uw actieprijs


Jawel, zo luidt de mail van HP met aankondiging 25 % KORTING op Z3200 Grootformaatprinter. 18 maart 2011

"Doe eens gek" komt er in me op en rond 12 april neem ik het besluit om toch meer info in te winnen. De zaken rond mijn ansichtkaarten en aangenomen opdrachten lopen redelijk goed. Op de website van HP ben ik op zoek gegaan naar leveranciers omdat je niet direct bij HP zelf kunt bestellen. De website van HP is echter al een klein dramaatje op zich. HP Partners komen niet boven na een zoekactie zelfs niet binnen een straal van 300 kilometer. Je zou zeggen dat je dan het gebied tot voorbij de Afsluitdijk wel een beetje in kaart hebt. Kortom een site voor een bedrijf in de computer en aanverwante sector onwaardig. Wat doet een mens dan ? Ik heb wel eens van Google gehoord. Dus doe HP - grootformaatprinter - leverancier en Z3200 en kwam uit op ...... Misco. Misco Nederland voor de duidelijkheid. Dus dat was een goede link om op te klikken.

De Z3200 geeft verschillende prijzen, maar heeft ook verschillende breedtes 24 en 44 inch. Ze zijn met 2499 euro de goedkoopste, maar er zijn ook vergelijkbare aanbiedingen. Zo biedt (bood) de Plottershop de printer aan voor 2599 euro. Met andere woorden. Het ziet er gewoon scherp geprijsd uit, het bedrijf voert "betrouwbaar" in het vaandel en het ziet er ook niet naar uit alsof de prijs niet klopt.

Ik bel met het bedrijf en krijg een jonge wat onervaren verkoper aan de lijn. Vriendelijk en behulpzaam krijg ik informatie. Op de vraag of de genoemde prijs inclusief of exclusief de aangeboden 25 % is geeft hij aan dat hij niet op de hoogte is van de extra HP aanbieding van 18 maart maar wat hij wel weet is dat het gebruikelijk is dat dit achteraf met HP geregeld wordt. Verder hebben wij ook gesproken over een inruilactie voor de oude printer. Ook geldig tot en met 30 april. Ik kon het niet direct vinden op de site van HP, maar uiteindelijk komen we er toch uit. Voor mijn oude printer stond op dat moment een inruilprijs van 300 euro. Type Designjet 130.

Al met al is dit het moment dat ik besluit actie te ondernemen om de financiering te regelen. Via mijn vertrouwde Rabobank kom ik toch weer uit op een zogenaamde Financial Lease. Het behelst de financiering van bedrijfsgerelateerde producten als computers en printers.
De Lage Landen verlangt echter wel serienummer en factuur. Misco geeft aan dat dit niet mogelijk is, omdat zij zelf het macbook en de printer niet in huis hebben. Zij willen eerst betaling en het is in dat bedrijf gebruikelijk dat dan aansluitend de faktuur wordt opgemaakt.

Er volgt een patstelling. Lastig temeer ik ook een week vakantie had gepland. Ik wijs alle betrokkenen daarop. De verkoper geeft aan dat het geen probleem zal zijn temeer de actie waarschijnlijk ook na 30 april zal gelden, maar ik geef aan direct na terugkomst weer contact met ze op te nemen en de Rabobank biedt zelfs aan het bedrag voor te schieten alvorens de Lease in te laten gaan. Een coulante behandeling hier. De rest van de overeenkomst zou ingaan op het moment dat de serienummers doorgegeven zouden worden.

Na overleg met Misco gaan zij accoord om het dan op deze wijze op te lossen. Na terugkomst van vakantie word ik op dinsdag (de dag na Pasen) gebeld door Kim, een pronte medewerkster van Misco met de vraag waar mijn betaling blijft ? Ze keken immers iedere dag of het al binnen was, want "meneertje", (althans zo kwam de toon een beetje op me over), "uw bestelling staat klaar om uitgeleverd te worden en dat kunnen we uiteraard niet doen zonder uw betaling." Dat begrijpt U wel natuurlijk. Ik leg uit dat er via de Rabobank een betaling zal komen, dat dit in overleg is gegaan met de verkoper en dat deze hooghartige benadering van deze mevrouw een beetje misplaatst is . Hun eigen beleid ten aanzien van het niet willen of kunnen sturen van een faktuur heeft gezorgd voor het nodeloos lang uitblijven van deze betaling........ Kortom de suggestie werd gewekt dat er nu snel gehandeld moest worden en ik was vanzelfsprekend zeer onder de indruk van deze aanpak.

Daarop is op 28 april via de Rabobank het verschuldigde bedrag overgemaakt. Een bedrag van rond de 4400 euro inclusief een macbook, die ik voor het gemak dan ook bij deze firma had besteld, maar dit even terzijde. De binnenkomst van het bedrag wordt ook bevestigd door de verkoper. Ik vraag om de levertijden. Hij zal informeren voor me.

Rond 4 mei krijg ik de mededeling dat de printer bij MISCO op vrijdag 14 mei in huis zal zijn. De leverantie aan huis zal op 16 mei plaats gaan vinden. Ik baal toch licht en besluit toch maar om er niet teveel negatieve energie in te steken en rustig af te wachten.

16 mei wil ik informeren welk dagdeel de leverantie gaat plaatsvinden. Daarop deelt de verkoper mee dat de printer de eerstkomende 14 dagen nog niet geleverd gaat worden omdat er een fout met de prijs is gemaakt. HP houdt daarom de printer vast. De verkoper moet eerst nog een accoord krijgen op de special bid omdat de "doorbestelling" in dat idiote jargon heeft plaatsgevonden op 30 april en de invoering van de aanvraag op 1 mei (jawel op een zondag ...) heeft plaatsgevonden en dat de prijs die immers gold tot 30 april nu niet meer geldig was ....Schiet mij maar lek ...

Als de bid goedgekeurd wordt zal de levertijd 1-2 weken bedragen.

Er wordt ook nog vriendelijk gevraagd of ik misschien zelf nog een andere oplossing heb.

Anyone ...

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen: