dinsdag, april 23, 2013

188 Green T1


188 Green T1, originally uploaded by edartr.

Inmiddels een aardige verzameling volkswagenbusjes bij elkaar geschilderd. Ben er verre van klaar mee. Dit werk is voor de vrije verkoop en voor de komende tentoonstellingen. Morele dilemma's zijn altijd. Hoe lang kun je iets blijven maken. Zit er kracht in herhaling of moet je uit je comfort zone ? Het zijn vragen die me vaak bezig houden, maar ik voel nog iedere keer dat ik een werk heb afgemaakt een grote voldoening. En ik denk dat dat een belangrijk criterium is om dit soort werken te blijven maken. Bovendien begin het te voelen als verzamelen. Het voelt als een soort toeeigenen. Ik voel me op mijn best als ik iets seriematig kan presenteren, maar doordat ik juist heel veel in opdracht werk kom ik hier heel weinig aan toe.
Door de economische verslechtering is het nu voor het eerst dat ik geen volle agenda heb ten aanzien van die opdrachten en is het tijd om weer te werken aan het opbouwen van een collectie voor tentoonstellingen en evenementen en voor onze eigen galerie uiteraard. Te vaak heb ik daar mijn oude en minder verkoopbare werk moeten laten zien, dus het is ook wel weer een bevrijding om weer eens te focussen op vrij werk.

Geen opmerkingen: